Organiseer je binnenkort een evenement, of wil je graag je bedrijf of merk promoten op een leuke en effectieve manier? Dan zijn er verschillende maniere waarop je dat kunt doen. Hoe creatiever, hoe beter natuurlijk. Tegenwoordig is de meest effectieve manier van marketing en promotie via social media. Bijna iedereen is tenslotte actief op de grote social media platformen, en jouw doelgroep zal daar ook zeker bereikbaar zijn. We besteden dan ook veel tijd aan onze online marketing. Maar ondanks dat we in een digitale tijd leven, mogen we ook zeker niet de offline marketing vergeten. In deze blog bespreken we een aantal creatieve ideeën voor offline marketing en promotie materiaal.

Photoflyers

Je hebt ze vast wel eens op events voorbij zien komen, en ook als street promotie wordt deze manier vaak ingezet: de photoflyer. Een photoflyer is een van de meest succesvolle manieren om potentiële klanten te bereiken. Gewone flyers zijn niet altijd even succesvol en belanden al gauw in de prullenbak. Of mensen nemen ze überhaupt niet aan als ze overhandigd worden. Maar bijna iedereen houdt van foto's van zichzelf, en zo is photoflyers dan ook ontstaan. Het idee is dat je de doelgroep niet alleen een flyer meegeeft, maar ook een leuke foto in de vorm van een polaroid. Je maakt dus een polaroid foto van de mensen die je aanspreekt, plakt deze in een kader waar informatie op staat over jouw bedrijf of een doorverwijzing naar de website, social media kanalen, etc. en deze geef je vervolgens aan ze mee. Zo hebben ze een leuke herinnering op foto van hun dag waarop jouw bedrijf ook wordt gepromoot. Voor meer informatie hierover en voor een offerte aanvraag kun je terecht op photoflyer.com!

Merchandise

Naast foto's houden mensen ook van spullen. En een van de meest geliefde producten waar mensen graag mee rond lopen is een tote bag. Tote bags worden voor verschillende doeleinden gebruikt. Als boodschappentas, handtas, of sporttas. Door totebags voor een leuke prijs aan te bieden met het logo van jouw bedrijf, creëer je effectieve marketing. Er lopen straks tenslotte meerdere mensen rond met jouw logo op een tas. En als het logo aantrekkelijk is, zullen meerdere mensen straks met zo'n tas willen rondlopen. Naast tote bags kun je deze manier van marketing ook toepassen op andere spullen, zoals T-shirts, sweaters en petjes. Merchandise is en blijft een van de meest effectieve manieren van promotie.

Welke offline marketing tool ga jij binnenkort inzetten voor het promoten van jouw bedrijf?